READER PROBLEMS TAG

Днес реших да отговоря на въпросите от тага „Проблемите на читателя“, защото мисля, че са доста интересни и ще бъде забавно да им отговоря. Тъй като това е таг ще си позволя да тагна няколко български буук блогъри, както и всички, които искат да отговорят на въпросите. Та тагнатите блогъри са:


Нека преминем към същината на тага! Той се състои от 11 въпроса свързани с проблемите, пред които се изправя всеки (или почти всеки) читател.

1.Имаш 20,000 книги в списъка ти за четене. Как избираш коя да прочетеш следваща?

Хмм… Като се замисля май имам система за избиране на следващата книга, която да прочета. Първо малко предистория : Не знам дали съм само аз, но аз не мога да прочета трилогия или поредица наведнъж. Героите ми омръзват и имам нужда от разнообразие. Обикновено чета паралелно 2 поредици, а между тях прочитам и някоя единична книга, която в повечето случаи е от contemporary жанра.

2.Прочел си половината книга, но тя не те завладява. Дочиташ я или я оставяш?

Тук много зависи коя е книгата. Ако е единична и наистина не ми е интересна я оставям, но ако е част от поредица, която харесвам я дочитам.

3.Идва краят на годината и ти си твърде близо и същевременно много далеч от предизвикателството ти в Goodreads. Опитваш ли се да го изпълниш и ако да, как?

Определно отговорът ми на този въпрос е НЕ. Това е така, защото за мен четенето трябва да доставя удоволствие и радост. Аз не мога да чета по задължение, или защото някой ме кара да чета.

4. Кориците на любимата ти поредица не си пасват. Как се справяш?

Честно казано до сега тази ситуация ми се е случвала само веднъж. Случи се с поредицата на Рик Риърдън, „Пърси Джаксън и боговете на Олимп“, точно когато им сменяха кориците. В крайна сметка намерих липсващите ми книги със старите им корици, за което много се радвам.

5.Всичките ти приятели харесват дадена книга, освен теб. Как се справяш със ситуацията?

Разбирам, че хората са различни и имат различен вкус за всичко. В общи линии, най-вероятно ще обсъдим книгата и ще споделим какво ни е харесало и какво не.

6.Четеш книга на обществено място и си на път да се разплачеш. Какво правиш?

Доста често ми се случва да чета на публични места, но много рядко ми се случва да плача докато чета. Ако се случи на публично място, най-вероятно няма да дам на емоциите да вземат връх.

7.Слезващата книга от любимата ти поредица, току що е излязла, но ти си забравил какво се е случило в предишните книги. Какво ще направиш? Препрочиташ книгите, търсиш ревюта на тях или направо преминаваш към новоизлязлата книга?

Тук отново много зависи от това коя е поредицата и коя поред е новата книга. Ако тя е втора или трета най-вероятно ще препрочета предишните, но ако е пета, шеста или седма ще потърся ревюта и дискусии и най-много да препрочета последната книга оново.

8.Не искаш да даваш книгите си на никого. Как любезно казваш не на хората, когато попитат?

Аз наистина много мразя да давам книгите си на други хора, но все пак и тове се случва, но тъй като няма много хора около мен, които обичат да четат, да давам книгите си ми се случва доста рядко. Освен това, голяма част от книгите, които чета са в електронен вариант.

9.Последният месец си започнал и оставил 5 книги.Какво правиш, за да се пребориш с тази ситуация?

Напоследък това ми се случва доста често. Тава, което правя е да си дам почивка от четенено. Понякога за ден-два, а понякога за повече време. И след като си дам почивка имам много по-голямо желание да чета, от преди.

10.Има страшно много нови книги, които искаш да прочетеш, но колко от тях реално си купуваш?

Както вече споменах, чета основно електронни книги, така че се сдобивам постоянно с нови книги.

11.Купуваш си много книги, които от страшно много време искаш да прочетеш и нямаш търпение да ги започнеш. Колко време стоят в библиотеката ти преди да ги прочетеш?

Както всички знаем четенето онтема време. Относно това, колко време книгите ми стоят в библиотеката преди да бъдат прочетени, зависи какви са книгите. Ако са от любим мой автор се четат веднага, но ако съм си ги купил, само защото ми е харесала корицата или анотацията ме е грабнала могат да останат непрочетени с години.


Това е краят на този таг. Надявам се да са ви харесали отговорите ми!

2 thoughts on “READER PROBLEMS TAG

Вашият коментар

